reklama

Moje tri najväčšie finančné hriechy alebo desať minút finančnej inteligencie pre ženy

Ženy neľakajte sa a čítajte ďalej. Viem že minimálne polovička si radšej rozklikne recept na buchty,ktoré zaručene ostanú mäkké aj nasledujúci deň (ja tiež). Poďme sa baviť trochu o financiách. Začnem ja s mojími tromi hriechmi...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Kto vlastne som a prečo o tom píšem? Som obyčajná pracujúca 31-ročná ženská, žijúca v Nemecku, bez žiadneho finančného vzdelania (ale s veľkou chuťou na sebarozvoj v tejto oblasti:)). Píšem o tom, lebo financie sa týkajú každej z nás. Cieľom tohto článku (a možno článkov nasledujúcich) je reflektovať, diskutovať a priviesť k reflexii. 

1. Nevedomosť alebo príbeh slovenskej princeznej

Nebudem klamať. Hoci žijem šiestym rokom v Nemecku, v žilách mi koluje (ako nás Nemci radi zaraďujú) "východoeurópska krv". Čo tým pán Nemec v kontexte "východoeurópska žena" myslí? Dámy, my sme pre nich také princezné. Krásne, upravené, starostlivé... Ale... Čakajúce na princa na bielom koni. Ktorý nám na rande zaplatí kávu... Vymyslí program... A postará sa o nás... Aj keď som prešla tvrdou školou randenia s nemeckými mužmi, nezaplatená káva v mojom "východoeurópskom" myslení stále ostáva dôvodom prerušenia kontaktu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo majú financie spoločné s platením kávy? Priznajme si to. Ktorá nečaká na svojho princa, ktorý ju zachráni? Môj ideálny princ rád jazdí na bicykli, je inteligentný a v neposlednom rade vezme zo mňa tiaž bremena nazývaného FINANCIE! Predstavte si tú moju mieru úzkosti, ktorá viedla k takémuto záveru. Ešte som ani nemala partnera a už som vedela, že sa bude starať o moje financie. 

2. Dala som svoje peniaze (bez premýšľania) do "tehlovej" banky

Moja finančná stratégia, bez ohľadu na krajinu, v ktorej som žila bola nasledovná: Dať peniaze do banky. Bodka. Nakoľko som chcela ušetriť, vyberala som vždy banku s veľkým počtom bankomatov (aby som neplatila za výber z cudzieho bankomatu). Taký pragmatický dôvod a predsa som neušetrila nič. Opačná stránka veci- dokonca som prerobila. Ako je to možné? Krátka odpoveď- nulové úroky a inflácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz to vysvetlím. Pozrime sa na obrázok, aké výhody nám ponúka jedna slovenská banka. Nulový úrok! Bomba! Časy keď ste v bankách dostávali 5% sú dávno preč! Zoberme si, že na Slovensku máme miernu infláciu ca 2,5% (Inflácia v očiach laika- za rovnako veľa peňazí dostaneme menej tovaru). Pokiaľ vám banka neponúkne úroky aspoň vo výške inflácie- vaše peniaze strácajú na hodnote. O ďalších zbytočných poplatkoch učtovaných bankou sa ďalej asi nemusíme baviť.

Nulové úroky
Nulové úroky (zdroj: Lucia Audyová)

3. Neinvestovala som alebo istou cestou k istej strate

Začnem najčastejším vetami svojho finančne nevzdelaného ja :

"Nechem investovať, aby som nestratila peniaze."

"Akcie nie sú nič pre mňa. Nemám na to čas."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Ja sa v tom nevyznám, radšej nechám peniaze v banke."

"Nezaujíma ma to."

Našli ste sa vo vetách aj Vy? Niečo vám prezradím. Išla som teda taktikou menšieho zla a s peniazmi som nerobila nič. Ako som spomínala v odstavci dva, vieme, že peniaze v banke sú istota. ISTOTA, že vaše peniaze každým rokom strácajú na hodnote. 

Stále si teda myslíte, že nula celá niečo úroky sú tou najlepšou možnosťou? 

Aké máme teda alternatívy?

Po rozzímaní nad hriechmi, by mala prísť náprava alebo odpustenie. Poďme sa pozreieť na moje možnosti:

A Modliť sa k Bohu a prosiť o odpustenie, by po finančnej stránke prinieslo asi také veľké h... ako hore spomínané úroky, nemenovanej slovenskej banky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

B Vzdelávať sa.

C Nechať to na drahého.

Nech mi to Pán Boh a moj drahý odpustia, ale bez mihnutia brvy volím možnosť B.

Ako ste na tom Vy? Zverujete svoje peniaze svojím polovičkám alebo ste svoje financie a svoju budúcnosť vzali do vlastnýh rúk?

Na záver doporučená literatúra na chladné večery, alebo ako ďalej:

Nice girls don´t get rich /Lois P. Frankel/

Bohatý otec, chudobný otec /Robert T. Kiyosaki/

PS: K tým buchtám. Ja dávam len žĺtok a sú dokonalé:). 

Lucia Audyova

Lucia Audyova

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Anesteziologička žijúca v Nemecku, milujúca cestovanie, nové chute a voľnosť. S veľkým záujmom o tému- finančná sloboda. Cieľ článkov. Pobaviť. Doviesť k zamysleniu. Inšpirovať. Kedy ma kontaktovať? Potešia ma správy od pozitívnych ľudí s podbnými cieľmi, takisto otázky na hore spomínané témy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu